• (+372) 672 9180

AS Saku Maja omaniku ootused

AS Saku Maja (registrikood 10344321) omaniku ootused on kinnitatud Saku Vallavalitsuse istungil 17.12.2024 a.

1. SISSEJUHATUS
1.1. Käesolevasse dokumenti on koondatud AS Saku Maja (edaspidi nimetatud AS) ainuaktsionäri Saku vald põhilised ootused äriühingu tegevusele, eesmärgiga tagada keskselt ja tõhusalt Saku valla veemajanduse, kaugkütte ja kinnisvara halduse jätkusuutliku toimimise korraldamine ning seda toetav keskkond ja taristu.
1.2. Saku vald seab endale kuuluvale äriühingule seitse peamist eesmärki:
1.2.1 osutada ühisveevärgi- ja kanalisatsiooni teenust eelkõige Saku valla elanikkonnale, samuti tegeleda Saku valla ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kavas toodud põhivõrgu arendamise ja rajamise koordineerimisega;
1.2.2 soojatootmise ja kaugkütte teenuse osutamine eelkõige Saku valla elanikkonnale, samuti tegeleda Saku valla soojusmajanduse arengukavades ettenähtud võrkude arendamise ja rajamise koordineerimisega;
1.2.3 osutada kinnisvara haldamise ja hooldamisega seotud teenuseid eelkõige Saku valla territooriumil kuid tasuvuse korral ka naabervaldades;
1.2.4 olla Saku valla partneriks eeltoodud tegevusvaldkondadega seotud arendustegevuses ja aruteludes ning vastastikku jagada valdkondade kompetentse ja olulist informatsiooni;
1.2.5 tegeleda eeltoodud valdkondades kasumliku ja efektiivse majandustegevusega, tagades äriühingu jätkusuutlik tegevus ja valla arengut toetav investeeringute tegemise võimekus;
1.2.6 tegutseda ning täita äriühingule seatud eesmärke Eesti Vabariigi poolt äriühingu suhtes kohaldutavatele seadustele, regulatsioonidele ja muudele normdokumentidele;
1.2.7 olla tegevuses ning otsustes sõltumatu poliitilistest suundumustest ning lähtuda oma tegevustes ja investeeringutes eesmärgist, et äriühingu tegevuse valdkonnad on väga pikaajalise mõjuga.
1.2 Käesolevas dokumendis sisalduvaid AS-i omaniku ootusi vaatab Saku vald üle ning ajakohastab neid vajaduspõhiselt, kuid vähemalt kord nelja aasta järel.

2. OMANIKU OOTUSED
2.1. Saku vald seab järgnevalt endale kuuluvale äriühingule aktsiaselts Saku Maja omaniku ootused koos neid iseloomustava selgitusega:
2.1.1 Kliendile stabiilne teenus
1) Teenus on kliendile märkamatult toimiv, kui see on olemas ning puuduvad kõrvalekalded saadava teenuse igapäevastest näitajatest.
2) AS-i ülesandeks on tagada klientidele tavapärase kvaliteediga ja nõuetele vastavad igapäevased teenused.
3) Taristu rajatised tuleb planeerida ja rajada piisava võimsuse varuga, et tagada teenuse katkematu ja klientidega kokkulepitud mahus osutamine.
4) Kasutada tuleb automaatika-, kaugseire- ja juhtsüsteeme, mis tagavad süsteemide iseseisva töö ning töötajate kohese automaatse kõrvalekalletest teavitamise.
5) Rajatiste plaanilised hooldus- ja remonttööd tuleb teha võimalusel selliselt, et need ei katkestaks teenuse toimimist.
2.1.2 Kvaliteedi tagamine
1) Jälgida klientidele osutatavate teenuste kvaliteeti, et see vastaks kehtivatele normidele ja kokkulepetele.
2) Kui mingi teenuse puhul on piirkonnas kvaliteedinäitajad stabiliseerunud mingite parameetrite juures, siis on eesmärgiks püsida nende tavapäraste näitajate juures.
3) Vähemalt 99% võetud veeproovidest peab vastama kehtivatele normidele ja nõuetele ning kõrvalekallete korral tuleb esimesel võimalusel kasutusele võtta meetmed kvaliteedi taastamiseks.
2.1.3 Tugev finantsiline seisund
1) AS peab olema finantsiliselt stabiilne ettevõte, suutma vajalikud investeeringud ellu viia ja teenima mõistlikku kasumit.
2) Tõsta ÜVK liitumiste arv 80%ni maksimaalsest võimalikust tagamaks rajatud taristu suurem kasutusmäär ja veevõrgu optimaalne koormamine.
2.1.4 Tarbijatele taskukohane hind
1) Hind peab katma ära põhjendatud kulud ning tagama põhjendatud tulukuse investeeringutelt.
2) Tuleb teadvustada, et investeeringute maksumus on teenuse üks olulisim komponent ja hinnakujundus peab olema läbipaistev.
3) Samas ootame, et veehind oleks tarbija jaoks mõistlik ning jääma eelduslikult alla kahe protsendi leibkonna sissetulekust.
2.1.5 Innovatsioon
1) Rakendada uusi tehnoloogiaid ja innovaatilisi lahendusi, et parandada teenuste efektiivsust ja kvaliteeti. See võib tähendada uute energiatõhusate meetmete rakendamist, digitaliseerituse arendamist ning nutikamat tegutsemist.
2) Olla eeskujuks teiste omavalitsuste sama valdkonna ettevõtetele.
2.1.6 Kompetentsus ja teadlikkus
1) Efektiivne ja kvaliteetne teenuste osutamine ning tulevikuotsuste langetamine algab kompetentsetest valdkonna spetsialistidest.
2) Ettevõtte personalipoliitikas järgida ametikohale seatud nõuete järgimist, konkurentsivõimelist tasu ning soodustada valdkonnaga seotud täiendkoolitustel osalemist.
2.1.7 Keskkond
1) Keskkonnaressursse tuleb kasutada säästvalt sh kasutada ja soodustada taastuvate ressursside kasutamist.
2) Keskkonna alastes lubades fikseeritud väljundnäitajate korral tuleb täita kõiki nõudeid ja võimaluse korral saavutada nõutust parem tase.
3) Tuleb minimeerida ettevõtte tegevuse mõju keskkonnale ja vältida keskkonna reostamist ning selle juhtumisel rakendada kiired meetmed kahjude minimeerimiseks.
2.1.8 Kliimaeesmärkide saavutamine
1) Protsesside ja investeeringute planeerimisel lähtuda Eestis ja Euroopas seatud kliimaeesmärkide ja süsinikuneutraalsuse saavutamise eesmärkidest.
2) Eesmärkide saavutamiseks toota soojust maksimaalselt taastuvatest energiakandjatest ja täita tõhusa kaugkütte märgise nõudeid, rajatiste tarbitavast elektrist osta iga aastaga suurem protsent taastuvenergiana, kinnisvara haldusteenusega hoonetel kavandada lokaalseid energiatootmise lahendusi.
2.1.9 Toimepidevus kriisis
1) Valmistuda kriisiolukordadeks läbi selle, et teadvustada peamised ja tõenäolisemalt esinevad tegurid, sealhulgas nii füüsilised kui küberriskid, mis võivad kriisiolukorras toimepidevust kahjustada. Nendest lähtuvalt näha ette meetmed ja vahendid, millega on võimalik toimepidevus taastada.
2) Kui tavapärast toimepidevust ei ole võimalik taastada või tagada, siis peab olema võimalik teenuseid osutada vähendatud mahus, lühiajalisemalt või alternatiivsete lahendustena.
3) Kriisiolukorras tuleb lähtuda toimepidevuse plaanist, näiteks tagada elanikele vee kättesaadavus vähemalt 1 kord ööpäevas.
2.1.10 Valmidus toimida elektri- ja sidevõrgu katkestuse korral
1) Rajatistel ja objektidel kasutatavad automaatika ja IT – lahendused peavad olema sellised, et oleks tagatud objektide töö ning teenused ka andmeside katkemise korral.
2) Objektide offline valmidus peab olema katsetatud vahetult nende kasutusele võtmise järel ning kordustestitud vastavalt hooldusplaanidele.
3) Peamised ja olulisemad objektide käitamise juhised on kirja pandud ja trükitud välja paberkandjal ning olema saadaval objektil.
2.1.11 Teadlikkus
1) Tuleb tegeleda tarbijate ja kogukonna teadlikkuse tõstmisega keskkonna, energiasäästu, kaugkütte, ühisveevärgi- ja kanalisatsiooni (ÜVK) ja sademevee teemadel. Näiteks ei ole mõistlik kasutada põhjavett kastmiseks.
2) Tuleb teadvustada ettevõtte tegevusega seotud keskkonnaalast, sotsiaalset ja majanduslikku vastutust nn ESG põhimõtted ning milliseid riske või võimalusi need loovad.
2.1.12 Ettevõtte ja teenuste areng
1) Planeerida infrastruktuuri ja teenuste arendamist nii, et see vastaks valla üldisele arengule ja klientide ootusele.
2) Ettevõte peab kasvama ja arenema koos kogukonnaga.
3) Tuleb tegeleda olemasolevate teenuste arendamisega või pakkuda ka uusi lisateenuseid, kui need on vajalikud ning majanduslikult mõistlikud. Näiteks vee tarbijatele saab saata teavitusi, kui vesi hakkab külmuma või kui objektil tuvastatakse lekked. Samuti on võimalik pakkuda tarbimise monitoorimise teenuseid.
2.1.13 Koostöö
1) Teha koostööd valdkondade põhiste erialaliitudega ja teiste sama valdkonna ettevõtetega, eelkõige parimate praktikate vahetamise, kompetentside kasvatamise ja valdkonna arendamise eesmärgil.
2) Olla avatud kogukonna liikmete kaasamiseks ja teha koostööd külaseltsidega otsekontaktide loomiseks, mis võib olla vajalik ka kriisiolukorras tegutsemiseks.
2.1.14 Ühinemine
1) Teenuse kvaliteedi parandamise, toimepidevuse suurendamise või parema investeerimisvõimekuse saavutamiseks võib omanik pidada läbirääkimisi teiste omavalitsustega eesmärgiga, et AS ühineks mõne teise sama valdkonna ettevõttega.
2) Ettevõtte juhatus ja töötajad osalevad läbirääkimistel, et valdkonnapõhiste teadmistega tagada tehniline kompetents ja lahenduste ühildamine.